Opiskelijalle

Uuden opiskelijan
muistilista

Steinerpedagogisen luokanopettajatutkinnon, steinerpedagogisen varhaiskasvattajan tai steinerpedagogisen kuvataiteen aineenopettajan tutkinnon suorittaneilla on mahdollisuus hakea Oslon Rudolf Steiner University Collegen steinerpedagogiseen maisteriohjelmaan, Master Programme in Waldorf Education

Niin sanottua kaksoiskelpoisuutta (kelpoisuus opettaa sekä steiner- että peruskoulussa) tavoittelevat Snellman-korkeakoulusta valmistuneet steinerkoulun luokanopettajat ovat hakeutuneet esimerkiksi Tampereen yliopistoon luokanopettajakoulutukseen. Yhteistyö Tampereen yliopiston kanssa on vakiintunut ja Snellman-korkeakoulussa suoritettuja opintoja hyväksiluetaan laajasti osaksi yliopistollista luokanopettajankoulutusta.

Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaminen antaa mahdollisuuden tutkijankykyjen ja pedagogisen asiantuntijuuden kehittämiseen ja sen tuomiseen omaan työhön ja steinerkouluyhteisöön. Hyvin arvosanoin suoritettu ylempi korkeakoulututkinto mahdollistaa jatko-opintoihin, tohtorikoulutukseen, hakemisen.